Monday, December 27, 2010

Rahsia di sebalik NAMA

Bosan yang amat aku hari ni...dahla Isnin...pastu opis ada aku ngan sorang je lagi opis mate....Ya Allah..sampai xtau nak bercakap ngan sapa...last2 masing2 wat keje sendiri jer la....errr....Keja?? hehehe....

Okeh nak tanya....perasan tak di Complete Profile aku ada sesuatu yang pelik tapi xde sape2 pun yang sudi nak tanya aku.....*UHUK*

Apsal xder orang pun nak tanya aku nape nama aku pelik macam tu...mesti korang ingat aku sajer2 letak nama glamer...kan..kan...kan...

Oh Tidak...!!

Mana mungkin aku nak sibuk2 buat nickname...kebiasaannya kalau bloggers2 baru yang agak skema macam aku ni mana la reti lagi nak cover2 ni...hehe...Tu real name aku la....Tolong la caya...

Nama sebenar aku adalah betul2







Kenape...x caye ker....betol la....nape nama camtu? nak wat cemana la kan...bukan aku 'keluar' je dulu bleh terus mintak nak nama apa kan....kalau boleh bermakna lebih havocs la nama aku sekarang...hehe....*gila glamer*


Ok..Ok...xnak mengarut lagi...nama aku tu macam tu adalah sebab arwah Papa aku dulu berasal dari Indonesia + Filipina...mummy aku orang raub je...so, sebab tu sorang aku panggil papa...sorang lagi mummy jer...hehe..berbulu mak aku...x dapat nak glamer...sorry mummy!!

Nama tu jadi gitu sebab konon2 bermaksud bulan AUGUST jer...sebab bulan tu la pun aku lahir....tapi sebab orang yang tulis surat beranak tu adalah ala2 telinga tersumbat...then, masa arwah papa aku g register tu maybe die sakit tekak dek kerana menjerit kesukaan dapat 1st baby la kot, telah antara jelas dengan tidak menyebut 'ELY' tapi ditulis "EARLY' yang bermaksud keseluruhan sebagai  'awal bulan august'...then papa aku pun x bother nak tukarkan nama aku tu balik...uhuk...salah saper sebenarnya...maybe dia rasa, makna dalam  'satu sentence' tu lebih baik....huhu

So, kena la terima...

Tau la kan nama2 orang Indon ni kadang memang lagi meletop nama dari muka.....macam aku la....haha....nama dah glamer ala2 minah saleh, x alih2 muka coklat pan kuali je...sikit pun x pan-asian....*ada hati kan*

Kadang2 masalah gak kalau nama pelik2 ni...betul..lebih banyak menyusahkan daripada part glamer tu..lainla kalau guna nama ni nak jadi artis..maybe senangkan la kot....Mana xnya...masa kecik2 dulu kalau nak g sekolah, tadika lagi cikgu dah sibuk tanya kenapa nama awak ni pelik la....kenapa macam mat....er minah saleh la....aku kan time tu kecik lagi..mana la tau....hape la punya cikgu....tanya la Mummy aku kalau dah kepochi sangat..


Then g sekolah rendah...dah la sekolah tak berapa nak bandar...dulu sekolah mula2 kat Raub sebab dok ngan makcik aku....bukan glamer pun..orang pandang aku pelik2 adala...soalan nape nama aku macam tu punya pelik jangan cerita la...sampai skang pun x habis jawab lagi...kadang2 rasa nak record je jawapan tu supaya senang bila orang tanya je, leh tekan playback je jawapan tu...silap2 orang kata kuang ajar la plak...

Tak payah cerita la...sekolah menengah pun sama jer...still orang sibuk2 nak tanya nape nama pelik...pelik ke..kalau terer BI mesti x kata pelik kan...(tengok kawan2 blogger aku...sikit pun x penah tanya nama aku tu nape pelik sangat) huhu....tapi sedikit sebanyak time sekolah menengah hingga la ke time kerja ni membantu jugak la orang2 ingat aku dengan lebih mudah...dan ada la glemer sikit...tolak ngan lepas kawen ni je la...hukhuk..

Kalau tanya apsal nama pelik tu aku xderla heran sangat...kadang2 bila orang buat muka pelik xpun suruh aku ulang sebut nama aku, terus aku tanya----------------------> nape...? pelik ke...huhu...

Tapi aku rasa macam agak kureng jer bila orang yang dengar nama aku tu terus buat lawak ngan nama aku...cam...

"Eh..nama pelik macam nama kristian la..." - aku lagi islam dari yang cakap tu tau ke...

"Nama meletup...tapi muka x macam mat saleh pun.." - apa ingat aku boleh pilih ke muka sendiri...

"Perghh nama...tapi bulan OGOS dah lepas.../ bulan OGOS lambat lagi...so sekarang tuka jadi januarina la ye...(or mengikut bulan lawak keji tu dibuat)..." - kasar tau lawak tu..

Tu kadang2 time berkenalan jer dah buat aku jadi lemau ngan orang yang baru aku kenal tu...huhumaap la ye..aku pun ada hati dan perasaan jugak...

Anyhow, aku x pernah la plak nak salahkan Mummy ngan Papa aku sebab boleh terpikir nak letak nama aku macam tu...aku bersyukur...ye la...daripada die g letak 

HALIMAH 

or

FATIMAH

or

MUSTIKA 

ke




Kira bersyukur la ni....kalu x, x pasal2 aku lagi glemer...sikit2 ni pun kira ok2 la tu...saper2 yang ada nama tu...mintak maaf banyak2 ye dan aku tumpang bersimpati......xder kena mengena ngan sesapa..jangan p serang aku sudeh!! hehe




Walaupun aku ni berasal dari 3 negara yang berlainan...tapi aku tetap menyokong Malaysia semalam k...Jangan risau...Malaysia tetap di hati... Tahniah Malaysia...3-0 terbaik!!..harap2 kekal or lebih la...jangan biar INDONESIA mara k....Chaiyok!! chaiyok!!

Peace-s

6 comments:

Nomaliza Azman said...

Menag pernah terfikirkan nama yg panjang tu, tapi ingatkan sebab itu nama you, tapi if nama glamer pun takpe, tak kisah. Suka ikut your blog, cerita bikin gelak2 sikit, itu yg penting :)

Mak ayah nak bagi nama gitu, sedap di hati mereka... :) dari depa bg nama yg sakit hati mcm nur jus tembikai, kut macam mana tuh..?! hehe

Lulu Caldina said...

jom ada award...yeah..

http://lulu-pages.blogspot.com/2010/12/specialumpama-hadiah-di-tahun-baru.html

Unknown said...

TQ lulu.

beba said...

nama fatimah and halimah tu sebenar bagus..ye la..fatimah nama anak nabi..tapi dapat ke kita orang melayu nama2 gitu jadi cam kampung la ape la..pastu plak dapat pulak tukang buat cerita tv yang pakai nama2 gitu dilawak2 kan pulak..cam halimah jongang tu and fatimah juling..huu..

mentaliti jek semua pasal nama2 glemer ni..asalkan ada maksud baik dah ok dah..hehee..kira bersyukur la tak dapat nama nur jus tembikai tu..hahaha..

saya ni tergolong dalam golongan orang namanya dikatakan kampung2 ni la..dlu kecik2 ade gak tanye mak..apsal bagi nama habibah..kan tak glemer tu..haha..mak jawap ape..ok la tu..dari bagi nama bulat ke supik ke..hahaha..baik punye jawapan..

Unknown said...

ye ye..nama tu memang bagus...saya dulu masa sekolah selalu kena saiko ngan ustaz sebab dia kata nama2 yang baik je Allah panggil dulu kat padang masyar nanti...nama2 macam saya panggil kemudian...saya lak kemain takut kalau lemas dalam lautan 'peluh' tu...mula la balik bising2 ngan mummy saya...sampai orang tua tu ngamuk kata kalu saya paksa dia tukakan nama saya lagi dia nak letak nama JOYAH SPORT kau....mentang2 la masa tu saya minat kat Si Joyah Sport Gila Gila tu...hehe

KNS said...

unik nye nama..='D
memang kalau di ikutkan sukar nk pecaye itu real name..tapi dah memang betol kn..=p
lain la nama nick nme sy ne..yg itu mmg betul2 falsuuuu..hehe