Friday, May 20, 2011

X baik tau!!!!

Selamat bersiaran semua!!!!

Mintak maaf la lama x berasap...
Sejuk beku je blog aku ni...

Maklumla...
Bila banyak sangat masalahnya
Aku pun jadi x semangat nak mengUPDATE...

Dengan masalah Internetnya...
Jap elok, jap semput....
Masalah kesihatan mak buyung lagi....
Last2 mak Buyung rasa xde mood nak UPDATE pape..
Sebab nanti takut EMO je lebih..
Larat nak Blogwalking je....
Huhu

Namun begitu...
walaupun tenet still x OK,
Aku rasa macam dah lama lak aku menyepi..
Baiklah aku 'havoc2' sket
Sebelum aku dilupakan...hehe

Dah..xmau sembang panjang2..
Nak citer insiden yang ter'berlaku masa aku lunch kat KLCC tadi..
(cam berlagak je cakap g lunch kat KLCC...padahal makan kat fourtcourt je pun...muehehe)

Masa makan tu terpasang telinga la plak kat mamat2 sebelah meja
Bukan sebab diorang ensem sangat pun..
Sebab diorang punya perbualan je..
Siyes menjengkelkan...
dan buat aku rasa nak menghalakan LOYA tekak aku ni
Kat meja diorang..baru diorang rasa...
Geramkan aku je..

Cliche sangat kalau kata pompuan kuat ngumpat...
Aku dah banyak hang-out ngan lelaki..
lebih banyak daripada aku hang-out ngan perempuan...
Fakta perempuan suka mengumpat tu haruslah
Dibuat kajian semula....


Selama ni aku xde la amek port sangat...
Maknanya xle berapa heran sangat kalu diorang nak ngumpat ke hapa..
Tapi ntah pembawakan budak ke hapa..
Arini aku 'sakit telinga' plak dengar....

Lagi satu aku kesian jugak la ngan orang yang dingumpatkan tu...
Bukan sebab dia tu perempuan ke hapa...
X bersalah kot nak kutuk lebih2...

Macam ni kisahnya...
Sekumpulan mamat ni bila dah berkumpul reramai
Mesti la usha2 perempuan kan...
nak2 masa tu ramai orang......
Ada la sorang minah ni lalu...
Lawa la jugak...
Tapi xde la macam supermodel sangat...
Tapi sedang2 je..

Mamat A bersuara sket...kat salah sorangnya..
"Eh, tu tengok..yang pakai baju biru tu..
"Lawa gak tu...."

Si B lak cakap...
"Lawa ke...ele..Badan x cantik la aku tengok..."
"Tuuuut dia kecik je...x mantop..."
"Lagipun....bukan bole percaya pompuan skang"
"Nama je pkai tudung...."
"Ntah2 bawah dah koyak rabak..."

Sikit je mamat A tu cakap..
Tapi si B tu bukan main lagi
Aku rasa nak simbah je kuah kat kepala dia...
Nasib aku makan makanan x berkuah...

Kalau diikutkan, mamat B tu jauh panggang dari api pun nak digandingkan 
Ngan awek baju biru tu..
Salah apa awek tu terlalu depan diorang ntah..
Tetiba kena kaw2 macam tu...
Dia tatau pape pun...
Ntah hape2...

Kalau macam tu la pandangan general dia pada pompuan....
Macam mana dia pikir pasal mak ngan adik2 perempuan dia agaknya...

Pada aku, x perlulah
Nak cakap lebih2 selain apa yang ko nampak...
X suka, x berkenan dah la...
Apa hal cita pasal bawahan dan dalaman orang tu...
Padahal tu dah kira tuduh la kan...
Dia sendiri pun tatau....
Dahtu pandai je cakap orang..


Kalau stakat nak usha2
Badan ke...muka ke..
Tu aku paham sangat la..
dah namanya lelaki kan...
Tapi keperibadian bukan diukur dari segi
pemakaian dan paras rupa ok...

Ntah hape benda lagi diorang ngumpat..
Bergelak besau macam rimau jumpa KFC
Aku malas nak amek port..
Kang naluri keBUYONGan aku meningkat ..
Naya je kene sedas dua...

Aku cepat sudahkan makan dan pastu blah....

P/s: Aku xnak menyebelahi perempuan...
Namun aku membela insan yang teraniaya...
walaupun dalam hati...
Lalala...



13 comments:

Anonymous said...

tak dinafikan memang lelaki kalau mengumpat lagi buruk

~SHiLA~ said...

laki ngumpat bab tu je..

norh said...

tak pasal2 buat dosa..huh

al-lavendari said...

tu sebab dosa mengumpat tu sangat besar .. tapi dosa itulah yang paling kerapa orang lakukan.

* saya nak minta izin menerbitkan semula satu entri anda bertajuk "hai la blogger" dalam entri saya. dan sudah tentu saya akan beri kredit dan linkkan ke blog anda. saya suka benar membacanya.

al-lavendari said...

saya sudah pos .. silalah lawat ! terima kasih atas pemit yang di berikan.

Unknown said...

lelaki mengumpat tak pelik dah. pupel naek menyampah dengan lelaki cam ni. sakit hati betul..

Lulu Caldina said...

itulah, lelaki skrg pun lebih kurang jer... pandai ngumpat.. pastu boleh pula senang-senang ubah angin mcm perempuan datang piyed, kan..ekeke


dear, ni result GA tu..

http://www.dyahaha.com/2011/05/keputusan-pemenang-betul-betul-punya.html

Kakzakie Purvit said...

Kalau kakak jeling je budak macam ini. Tak sayang mulut. Satu hari bila dah terkena baru padan muka dia...

fadh leyanie said...

astaghfirullahalazim...mulut dia mmg tak da insurans..menambah dosa..

Ain Atika Zailani said...

huh berani die cakap macam tu depan awam....

Khuzrin Kamarudin said...

sama je dua-dua... hahaha...

Makbed said...

betui tau. laki lagi teruk bila mengumpat. kejam~

HanisLazimAndTheShaklee said...

ishh,panas ja baca cita neyh.laki kalo ngumpat,lagi terok dr pompuan kan,sadis betol =.=