Thursday, May 24, 2012

Perkara Bebal orang suka buat

A
ssalamualaikum kawan2.....Sorryla lama sangat terabai blog ni....Namun percayalah...Sakit jiwa x update blog adalah sesakit  jiwa bila putus cinta kekiranya...Siang malam terkenang....Gundah gulana duka nestapa adalah jua.....hehehe

Ok la..done merepek...aku mmg hari2 nak update kalau bole....tapi mmg super duper bz ngalahkan PM menjelang PRU 13 gamaknya aku ni....tapi harini dah x tertahan dah rasa x berblog lama sangat....kalah x makan nasi sebulan plak rindunya...kuikuikui...

Sebagai pemula bicara, nak cerita la sikit kes bangang yang dah selalu sangat jadi kat opis aku ni...Opis aku ni kat tingkat 20...Paham2 je la kalau kerja kat Jalan Yap Kwan Seng depan KLCC ni....Mana ada bangunan yang rendah2...Semua stok berpeluh ketiak nak menapak kalau terkena time lif rosak. Opis aku ni bangunan lama kot..sebab lifnya dan deko2 persekitaran macam x berapa nak match ngan kawasan persekitaran....Dahla buruk..selalu problem lak tu....(Amboi...kutuk x ingat kan tempat cari rezeki....muehehe)

Satu benda yang aku paling bengang kerja kat sini....Maybe la sebab bangunan yang serba x berapa canggih ni...ngan lif yang hampeh....nak menyampaikan ke tingkat 20 memang la HAZAB yang amat! Boleh makan 30 minit bertenggek kat depan lif tu...Mana x selalu (hari2) lewat kan....So, En Bos..silalah pindahkan opis kita ni ke Twin Tower...senang sikit saya nak ngULAR....

Selalu bila ko punya opis yang paling last ni mmg paling azab Ya-Rabbi la nak naik turun...x cukup ngan itu..ada plak perangai segelintir manusia2 yang menunggu lif ni SUKAAAAAAAA sangat nak menekan button TURUN/NAIK tu banyak2 kali...geram pulak aku....


Stail main tekan2 macam la kalau dia tekan seribu kali konfom lif tu akan turun laju2....Pastu perangai 'ABUDEN' plak tu...Dah nampak orang dah tekan, still nak tekan jugak lagi...Mmg x paham bahasa agaknya...Pastu bila aku pandang muka x puas ati, bole pakat jeling2 pulak....Bukan sorang ada perangai ni ok....Ramai lak tu....Macam penyakit merebak lak...

Tak cukup dengan tu, tambah perasa MAGGI lagi ngan tekan banyak2 kali bila dah masuk ke dalam lif....kalau tingkat 5 tu, ditekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekan-tekannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn la banyak2 kali... Macam mana annoying korang baca aku taip perkataan 'TEKAN' tu...macam tu la tertekannya aku nak tunjuk perangai BEBAL makhluk-makhluk ni....

Ada aku tanya Auntie Cleaner yang selalu sama naik level aku ni apsal dia tekan x berenti macam tu...Bole plak dia jawab dengan 'TERER'nya (Oh My English sangat!): "Ya la...Kasi ini lip cepat naik atas maa...x payah stop2.." Ewahhh...ko pandai mengalahkan Technician pulak ye...bole plak dapat petua sengal macam tu....

X abis lagi nyah...Ada yang lagi BAIKKKK punya..p tekan 'CLOSE' button dari dalam tu sepanjang nak menyampai ke level dia.....Apa motip? Ada sekali tu rosak tetiba lif tu berhenti x bergerak..ngan lampu terpadam...aku sound baik punya jugak la...."Tu la..pandai sangat tekan bukan2...kan dah rosak!" - Biar padan muka orang tu malu...Menyusahkan orang je...Nasib x lama tersangkut dalam tu.....Puas jugak tekan loceng tu berkali2..Last2 baik sendiri.....Mau x takut..Tingkat 20 oi....Tingkat 2-3 pun bole mati....Kalau ye pun nak mati...doa aku la, bukan secara tragis macam mati dalam lif la kan....


Biasa benda mazmumah macam ni opkos la perempuan yang buat...x paham aku...menjatuhkan kredibiliti perempuan je....Apala yang diorang pikir kan....Ada x orang2 kat opis korang yang macam ni...nak ngadu kang macam Building Management nak layan...Tapi bukan bodoh pun memasing ye x...Patutnya dah tau lif tu selalu rosak...Jangan la nak buat2 BEBAL x bole nak pikir keselamatan bersama....

Pesanan in adalah pesanan Khidmat Masyarakat....Sekian

P/s: Lancang ahkak kan...Lama x update nak marah2 orang lak...Ampun ya...hehehe


4 comments:

fatema said...

hehe panjang tu pesanan khidmat masyarakat..mmg sewius bengang kalau de bebudak suke main tekan button turun naik lif ..slalu rasa nak sound jer..sabo je la

Nini D.. said...

aku merasa dah situasi mcm ni masa duduk kat apartment kerinchi dulu..memag hazab..dah la duduk tingkat 11...separuh gila tunggu lif..asal lif brhenti kat level aku,sure dah penuh..

Unknown said...

hahahahaha.. disebabkan entri ni awak kutuk orang pompuan, jadi saya tak nak komen apa2 la..hehehe..

Aty Fared said...

hahaha..mmng lawak ar orng2 tu semua...;p bg i derang tu hanye nk pentingkn diri sendiri jer..mcm die sorang nk gune lip tu..;)