Friday, November 23, 2012

Otak seminit lagi

A
ssalamualaikum dan selamat pagi semua...lama saya x mengepos entri kan....maklumla...kerja baru kan...kena la buat2 'alim' dulu...hehe..Hari tu saya cerita pasal saya 'ter' berjalan2 ke Melaka kan....tapi kali ni dek kerana mak bapaknya dah gian plak nak berjalan.....makanya last weekend kami sampai ke PD pulak...

Actually nothing special pun....cuma jalan2 ngan family...biasa la kan...tapi nak update punya pasal..saya curi jugak la masa...ikutkan...kat rumah lagi la saya x sempat. Oh ye...memandangkan agoda punya listing bilik penuh semua ngan harga bajet kami...kali ni saya dengan En Dadi cuba cari tempat nak stay guna Booking.com pulak....I have to say, reliable jugak la....booking maknanya xyah bayar dulu pun xpe....g sana tunjuk confirmation email je dah boleh check-in...mudahnya la zaman IT ni ye....otw dalam keta pun bole sempat lagi nak cari2 hotel bagai..kalau dulu meroyan la pusing satu2 hotel or mana2 tempat nak pergi belum tentu jumpa lagi...Budak2 zaman sekarang ni...'buku kuning' pun dah x kenal dah agaknya...haha

Tau x buku kuning tu apa? Buku kuning tu Yellow Pages la....sekarang google je mesti macam2 keluar dah...stakat yellow pages tu x heran dah kan...Pasni mari menerai Asiarooms pulak...haha..Ok sambung....memandangkan percutian yang x begitu dirancang jugak..makanya...tempat dekat2 la yang kita serbu dulu....Nak train si Adean dok lama sikit dalam kereta dulu...nanti dia dah kurang 'ciwi' nanti...baru bleh bawak jauh2 sikit...



Cadang and berangan nak dok kat Lexis....tapi semedang plak penuh...alahai....tinggal bilik harga RM1500...mak ai! Makcik x mampu la nak oi!..So, dok je la mana yang review kata ok...semalam je pun...Makanya kami memilih Glory Beach Resort...Saya bagi 3 bintang je la...sebab..although its clean...tapi design mak x berkenan...fesyen lama..and sebab ramai sangat orang.....saya sekeluarga terpaksa berebut swimming pool ngan pantai...so, saya salahkan pihak hotel...hahaha...jahatnya...


Acik berkenan hotel depan ni ha dik Non..tapi x dapat stay sana...tgk dari balkoni sudah....


Acara pegi PD xde pe pun...mandi laut je la...nasib x hujan....dapat la budak2 ni merasa jugak....memang agak 'peghak' jugak la sebab masing2 x penah pegang pasir...kemain jakun...tepis2 bagai....nasib la...susah jugak kalau train anak2 jadi pembersih sangat ni....kena pasir pun tension...haih! Gambar2 lain x dapat la nak disiarkan....private la ye...memandangkan acara berbasah basahan..makanya ai x redha nak tunjuk pada u olls! haha....Adean punya rupa pun xdak sebab he is very the berkepit with Mami...so, cannot show la....;D

Mana lagi nak pegi pasni ye....erm..erm...tunggu je la nanti....till then, Wassalam..










7 comments:

boni kacak said...

wah..bestnya..saya dah lama sangat2 tak pergi bercuti ni.teringin jugak nak pergi rasanya

adie said...

aduh..tertiba rasa nak gi PD lah plak..huhu... (dpt rasakan angin bayu menyapa pipi ketika ini) :P

Unknown said...

meh la datang lumut plak... byk lauttt *aku pun x pnh pegi wlwpun dekat*

fatema said...

kuat jenjalan korang ni, itulah gunanya otak seminit muahaha... selalu dah gi PD sbb de Aprtment free panel company di Tanjung Tuan resort.

HanisLazimAndTheShaklee said...

untung la akak...dpt pg jenjalan merata..jeles aii

Aty Fared said...

Eerr..tetibe ai kemaruk nk gi bercuti gak...

Namee Roslan said...

bagusnya lah family akak. selalu plan something spontaneously yet menjadi dan best !! hehe. seronok kalau dah ada family and berjalan. tak sabarnya nak ada family juga.hihi